Tentang MAGENTA

Kementerian BUMN dan Forum Human Capital Indonesia (FHCI) bersinergi dengan seluruh BUMN di Indonesia untuk dapat memberikan kesempatan magang bagi mahasiswa dan fresh graduate baik lulusan dalam negeri maupun luar negeri.

Selengkapnya

Seleksi dan Penerimaan

Cara Melihat Status Pendaftaran
Curriculum Vitae

Prima Ari Wibowo

Prima Ari Wibowo

Kota Surabaya
Terakhir login

Portfolio

Saya pribadi yang tertarik terkait analisis data, karena saya berasal dari background statistika. Seiring berjalannya waktu minat saya meluas ke bidang Computer Science, oleh karena itu sekarang saya tertarik di bidang Data Analyst/Scientist

Sedang berjalan
Institut Teknologi Sepuluh Nopember

S1 Statistika IPK 3.74

April 2024 - Oktober 2024
Divisi Teknik dan Pengolahan (Statistika)
Verified intern of Logo Magenta

PT Sinergi Gula Nusantara Magang


Januari 2023 - Februari 2023
Divisi Komersial

Pelindo Marine Service Magang

Pada kesempatan ini saya melakukan sebuah internship di PT Pelindo Marine Service pada divisi Komersial. Pada pelaksanaannya saya mendapat pengalaman yang berharga, baik dari segi hard skill maupun soft skill saya. Untuk hard skill saya belajar terkait analisis pendapatan perusahaan dari bulan ke bulan, serta saya belajar terkait bagaimana menjaga hubungan baik kepada pelanggan. Selain itu untuk soft skill sendiri saya mendapatkan upgrade soft skill yang sangat signifikan, khususnya terkait komunikasi antar individu dan juga belajar memanajemen waktu dengan baik serta mencoba untuk selalu menyuarakan pendapat. Oleh karena itu saya sangat berterima kasih kepada PT Pelindo Marine Service sudah memberikan pengalaman yang berharga walaupun dapat dibilang cukup singkat durasi periodenya.


Agustus 2022 - Agustus 2022
Data Scientist

ID/X Partners Magang

● I learned statistics for Data Scientist, it’s like how we use the right graph for the right data type. ● I also learned query with SQL, but in this course, we learned fundamental or basics query in SQL. ● I also learned machine learning, both of supervised learning and unsupervised learning for Data Scientist. ● At the end of the course, I am also learned Deep learning and End – to - End Programming. ● This program has an output projek to prediction Credit Risk for a lending institution.


Februari 2022 - Desember 2022
Staff Badan Semi Otonom-Kreasi

Bidikmisi ITS Organisasi

BIMITS is an organization that accommodates bidikmisi students at the Sepuluh Nopember Institute of Technology. we provide a forum both in terms of leadership, creativity, art, and culture. I am in the BSO-K department, which is in charge of artistic creativity from ITS Bidikmisi students.


Juni 2021 - Agustus 2022
Liaison Officer

Pekan Raya Statistika Organisasi

I work in the field of conveying information related to open registration to everything that requires socialization with participants. In the outline of my duties as a transmitter of information from the committee to the participants. A Liaison Officer typically serves as a communication link between different organizations, departments, or individuals. Their primary role involves facilitating smooth communication, cooperation, and coordination between these entities.

Mei 2023
Tableau Dashboard Training

Institut Pertanian Bogor 290920CT100225023

In this training, I learned about the use of Tableau and SQL software as one of the Data Analyst tools. I learned to create queries and organize data using SQL to make it easier to analyze, after that I did visualization using Tableau.


Media
Lihat Media

Desember 2022
AI-HACKER Studi Independen

BISA AI Academy 3005752

In this MSIB program I had the opportunity to learn about Artificial Intelligence, especially AI-HACKER. In this program I learned a lot about AI such as Neural Networks, image processing, and so on. Of course I also studied Machine Learning and Data Science related to statistics


Media
Lihat Media

Agustus 2022
Workshop Deep Learning 2022

BISA AI Academy B/1473/IT9.C1/DL.12/098/2022

In this workshop I learned about Deep Learning programming for Data Scientists. Deep learning is a subset of machine learning that involves training artificial neural networks to learn and make decisions or predictions from data. These networks are composed of multiple layers of interconnected nodes (neurons) that process information and gradually learn to recognize patterns, classify data, or make predictions.


Media
Lihat Media

Oktober 2021
Eksplorasi dan Visualisasi Data

Universitas Airlangga 3209/UN3.3/PK/2021

Pada kesempatan ini saya berhasil menyelesaikan Program KMMI yang diselenggarakan Kemendikbudristek pada tahun 2021. Saya belajar terkait eksplorasi dan memvisualkan data dengan visualisasi yang tepat.


Media
Lihat Media
Hard Skills:
Analisa Data
Risk management
Machine Learning

Soft Skills:
Komunikasi
Adaptive
Commitment
Discipline
Teamwork
Time management